Ηλεκτρονική Διεύθυνση: AnatolikosAnemos2010@gmail.com

9 Απρ 2012



ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

Δήμοι και αλληλέγγυα κοινωνική πολιτική

Όπως είναι γνωστό η κοινωνική σύνθεση του πληθυσμού που κατοικεί στους οικισμούς του Δήμου Θέρμης περιλαμβάνει μεσαία αστικά στρώματα, που τα τελευταία χρόνια επέλεξαν την περιοχή σαν τόπο κατοικίας, αλλά και φτωχά λαϊκά στρώματα. Η οικονομική κρίση και οι μνημονιακές πολιτικές που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργήσει νέα φαινόμενα φτώχειας και αποκλεισμού που είναι ολοένα και περισσότερο ορατά στην τοπική κοινωνία. Το επόμενο διάστημα η επιδείνωση της οικονομικής κρίσης αναμένεται να πλήξει και νέες κοινωνικοοικονομικές ομάδες αφού κατά βάση το εισόδημα των κατοίκων προέρχεται από μισθούς, συντάξεις και αγροτική δραστηριότητα.

Μεγάλο μέρος της προσπάθειας για ανακούφιση των πολιτών που η φτώχεια και η ανεργία θα χτυπήσει την πόρτα τους οφείλει να αντιμετωπίσει η κοινωνική αλληλεγγύη, αλλά και οργανωμένα η τοπική αυτοδιοίκηση μέσω του μηχανισμού κοινωνικών υπηρεσιών που διαθέτει, αλλά και όσων νέων επιβάλλεται να δημιουργήσει.

Τα τελευταία χρόνια σημαδεύτηκαν από την προσπάθεια του κράτους να περιορίσει τις κοινωνικές δαπάνες προς τους πολίτες. Στο πλαίσιο αυτό μια σειρά από αρμοδιότητες (π.χ. σχολεία, παιδικοί σταθμοί, στήριξη ηλικιωμένων και ΑΜΕΑ) πέρασαν στα χέρια των δήμων, χωρίς όμως τους αντίστοιχους πόρους και την κατάλληλη επιστημονική στήριξη. Τις περισσότερες φορές ήταν διάφορα κοινοτικά προγράμματα που στήριζαν το σύστημα (π.χ. «Βοήθεια στο σπίτι» κ.λπ.) ή κονδύλια χωρίς μόνιμο χαρακτήρα (π.χ. προγράμματα stage, συμβασιούχοι σε θέσεις πάγιων αναγκών κ.λπ.).

Σαν αποτέλεσμα διαμορφώθηκε ένα πλέγμα κοινωνικών υπηρεσιών:

• Χωρίς σταθερή παρέμβαση στα κοινωνικά προβλήματα, αφού η κάθε φορά μείωση των επιδοτούμενων προγραμμάτων έβαζε σε κίνδυνο τις δομές που είχαν δημιουργηθεί.

• Βασισμένο σε συμβασιούχους υπαλλήλους, χωρίς σταθερή παρουσία, κάκιστα αμειβόμενους εργαζόμενους.

• Με προσωπικό που προσλαμβάνεται με αδιαφανείς διαδικασίες, οι οποίες δεν δίνουν προτεραιότητα στις γνώσεις που πρέπει να διαθέτει για το αντικείμενο στο οποίο θα εργαστεί.

Η εφαρμογή του «Καλλικράτη» όχι μόνο δεν αλλάζει αυτή την τάση, αλλά αντίθετα την ενισχύει.

Η οικονομική κρίση φέρνει στην επιφάνεια νέες προτεραιότητες

Αν όλη την προηγούμενη περίοδο η παραπάνω πολιτική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ανεπαρκής και προβληματική, σήμερα, στις παρούσες συνθήκες οικονομικής κρίσης και δημοσιονομικής επιτήρησης από την τρόικα, η κατάσταση αλλάζει ριζικά. Οι νέες ανάγκες και τα καινούρια κοινωνικά προβλήματα δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με τα μέσα με τα οποία οι δήμοι ασκούσαν κοινωνική πολιτική τα προηγούμενα χρόνια. Με άλλα λόγια, η απάντηση στην κρίση δεν μπορεί να είναι να περισώσουμε ό,τι μπορούμε από μια παλαιάς κοπής κοινωνική πολιτική. Οι νέες συνθήκες απαιτούν και νέα εργαλεία. Σ’ αυτό το πλαίσιο γίνεται αναγκαίο να πολλαπλασιαστούν οι διάφορες κοινωνικές παροχές (παιδεία, υγεία, κοινωνική στήριξη, αθλητισμός, συγκοινωνίες κλπ).

Στο πλαίσιο αυτό αξίζει να ανοίξει η συζήτηση για τον πρακτικό σχεδιασμό μιας οικονομίας των αναγκών, που ρητά θα επιδιώκει τη δημιουργία ενός εύρωστου οικονομικού πεδίου που δεν θα στοχεύει στο κέρδος, αλλά στην κάλυψη συγκεκριμένων κοινωνικών αναγκών (στον τομέα των υπηρεσιών αλλά και της παραγωγής), την αξιοπρεπή αμοιβή των εργαζομένων και τον κοινωνικό έλεγχο των επιχειρήσεων.

Η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να αποτελέσει χώρο ανάπτυξης μιας τέτοιας αλληλέγγυας οικονομίας, και μάλιστα σε ριζοσπαστική κατεύθυνση, με στόχο την επαναφορά μέρους της σημερινής ιδιωτικής οικονομίας υπό δημόσιο έλεγχο.

Μια νέα κοινωνική χάρτα για τους δήμους

Πρώτο βήμα για μια τέτοια προσπάθεια είναι η υιοθέτηση κάποιων βασικών αρχών, που θα διασφαλίζουν ότι οι κοινωνικές επιχειρήσεις που θα δημιουργηθούν δεν θα αποτελέσουν δούρειο ίππο για την ιδιωτικοποίηση κοινωνικών υπηρεσιών και την περαιτέρω επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών:

1) Οι δημοτικές παροχές δεν πρέπει να αφορούν μόνο το κομμάτι εκείνο του πληθυσμού που αντιμετωπίζει ακραία κοινωνικά προβλήματα, αλλά να απευθύνονται σε όλους τους πολίτες (σχολεία, πρωτοβάθμια υγεία, παιδικοί σταθμοί, πράσινο, αθλητισμός κλπ).

2) Η κοινωνική πολιτική του δήμου πρέπει να εστιάζει στις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων, που δεν είναι κοινές για όλους. Αυτό απαιτεί σοβαρή και διαρκή κοινωνική μελέτη, που να αποκαλύπτει τους τομείς στους οποίους η τοπική κοινωνία υφίσταται τις μεγαλύτερες πιέσεις.

3) Η κοινωνική παρέμβαση του δήμου δεν μπορεί να έχει μόνο ποσοτικούς, αλλά χρειάζεται και ποιοτικούς στόχους. Κάθε επιμέρους δράση θα πρέπει να κρίνεται όχι μόνο με βάση τον αριθμό των πολιτών που εξυπηρετεί, αλλά και σύμφωνα με την αποτελεσματικότητα, την αποδοτικότητα και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. ʼλλωστε στην κοινωνία μας υπάρχει η γνώση και η πείρα για να δημιουργήσουμε πολύ καλύτερες κοινωνικές δομές από τις σημερινές.

4) Είναι αναγκαία μια ευρεία κοινωνική αλλαγή, στην οποία ο δήμος πρέπει να σταθεί αρωγός. Μέχρι σήμερα πολλοί πολίτες κάλυπταν κοινωνικές ανάγκες (π.χ. παιδικοί σταθμοί, υγεία, πολιτισμός κλπ) μέσω του ιδιωτικού τομέα. Στο νέο οικονομικό περιβάλλον, που κάτι τέτοιο θα είναι δύσκολο, θα πρέπει οι ανάγκες αυτές να καλυφθούν συλλογικά, αν θέλουμε να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε τα σχετικά αγαθά. Και επειδή η συλλογική μέριμνα για τις ανάγκες και η συλλογική κατανάλωση αποτελούν ορθολογικό τρόπο οργάνωσης της κοινωνίας, μπορεί ως μοντέλο να διατηρηθούν και μετά την κρίση, καθώς αποτελούν ευκαιρία να περιοριστεί ο ατομισμός και η κουλτούρα της υπερκατανάλωσης.

5) Για την οργάνωση αυτής της ευρείας κοινωνικής αλλαγής είναι αναγκαία η αλλαγή φιλοσοφίας τόσο από πλευράς δήμου όσο και από πλευράς πολιτών. Ο δημοτικός μηχανισμός πρέπει να αποτελεί εργαλείο στα χέρια των πολιτών για τη συλλογική οργάνωση της κοινής τους ζωής και μ’ αυτή την έννοια θα πρέπει να αξιοποιείται η προσπάθεια και η δραστηριότητα (προσωπική, επαγγελματική κ.λπ.) όλων των κατοίκων, με γνώμονα τη συλλογική ανάπτυξη.

6) Αυτός ο συντονισμός δυνάμεων δεν μπορεί να οδηγεί στη μεταφορά υφιστάμενων δημοτικών υπηρεσιών στον ιδιωτικό τομέα ή στη δημιουργία θέσεων επισφαλούς εργασίας. Αντίθετα, θα πρέπει να στοχεύει σε τομείς που σήμερα δεν καλύπτονται από το δήμο.

Η οργάνωση της αλληλέγγυας οικονομίας

Στη βάση των παραπάνω αξόνων μπορεί να αναπτυχθεί ένα δίκτυο κοινωνικών υπηρεσιών που θα καλύψει σε σύντομο χρονικό διάστημα τις σημερινές ελλείψεις. Για να συμβεί αυτό, ιδίως σε μια περίοδο που η κεντρική κρατική χρηματοδότηση συρρικνώνεται, θα πρέπει να αξιοποιηθούν πόροι και κοινωνικές δυνάμεις από πολλά διαφορετικά πεδία. Η διαδικασία αυτή όμως δεν μπορεί να γίνει με τους τρόπους που προτείνουν οι νεοφιλελεύθερες λογικές (π.χ. μέσω συμπράξεων δημόσιου – ιδιωτικού τομέα), που εμπορευματοποιούν τα βασικά κοινωνικά αγαθά και τα παραδίδουν στο ιδιωτικό κεφάλαιο, το οποίο κινείται με αποκλειστικό γνώμονα την κερδοφορία του.

Αντίθετα, μέσω μιας οργανωμένης και δυναμικής στροφής προς την αλληλέγγυα οικονομία μπορούμε να κινητοποιήσουμε την κοινωνία και να στρέψουμε το ενδιαφέρον των πολιτών (και ιδίως των νέων) στην εργασία στον κοινωνικό τομέα, αφαιρώντας όσο είναι δυνατό από την εξίσωση τον παράγοντα του κέρδους, που είναι αυτός που αυξάνει τις τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών και συμπιέζει τις αμοιβές των εργαζομένων. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τη δημιουργία (με τη στήριξη του δήμου) φορέων παροχής κοινωνικών υπηρεσιών διαφόρων ειδικοτήτων που θα είναι οργανωμένοι σε συνεταιριστική λογική, θα έχουν σαφή στόχευση την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών και θα υπόκεινται στον έλεγχο των πολιτών.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Κίνηση μας επιλέγει να παρουσιάσει αυτήν την περίοδο ένα πρόγραμμα δράσης για την κοινωνική πολιτική του Δήμου, γιατί θεωρεί ότι:

οι μειώσεις που συντελέστηκαν στους πόρους της Τ.Α, λόγω του μνημονίου, από την κρατική επιχορήγηση και με δεδομένο ότι η ίδια έχει αναλάβει νέες αρμοδιότητες (Καλλικράτης), θα δημιουργήσει αρκετά προβλήματα ως προς τους προϋπολογισμούς των Δήμων.

η μείωση των συμβασιούχων που εργαζόταν στις δομές που παρέχουν κοινωνικές υπηρεσίες και η απαγόρευση των προσλήψεων θα δημιουργήσουν προβλήματα στη λειτουργία των κοινωνικών δομών, στη στελέχωση των αντίστοιχων νομικών προσώπων. Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι ο Δήμος θα πρέπει να προβεί στην εξοικονόμηση πόρων και αναπροσανατολισμό στον προϋπολογισμό του προς τις κοινωνικές υποδομές, περικοπή στις μη αναγκαίες δαπάνες, στις εκδηλώσεις και εργασίες που δεν έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα. Η Τ.Α. μπορεί να αναπτύξει άλλες πολιτικές που θα έχουν επίκεντρο τον άνθρωπο και τις πραγματικές του ανάγκες. Για αυτό προτείνουμε :

1. Μέτρα ανακούφισης για του Δημότες:

Να μειώσει τα δημοτικά τέλη για τους ανέργους του δήμου, τους πολύτεκνους και τα ΑμΕΑ.

Να δώσει τη δυνατότητα αύξησης του αριθμού των παιδιών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς και να δημιουργήσει Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης στις σχολικές μονάδες, για παιδιά, ώστε να μπορούν οι άνεργοι και οι χαμηλά αμειβόμενοι νέοι γονείς να ανταποκριθούν στις ανάγκες του νοικοκυριού τους.

Να ενισχύσει τη λειτουργία δημοτικής-αστικής συγκοινωνίας στα Δημοτικά διαμερίσματα και τους οικισμούς του Δήμου μας. Με την αύξηση των τιμών της βενζίνης και τη μείωση του μηναίου εισοδήματος των δημοτών μας, τα δημοτικά λεωφορεία που θα περνούν από τις γειτονιές μπορούν να αποτελέσουν μια μικρή, αλλά αναγκαία, βοήθεια στον πολίτη για τις μετακινήσεις.

Να οργανώσει τη λειτουργία μόνιμων αγορών παραγωγών (στα πρότυπα του κινήματος της πατάτας), διεκδικώντας από την κεντρική εξουσία τη θεσμοθέτηση του αναγκαίου νομοθετικού πλαισίου.

Να στηρίξει ενεργά και χωρίς ενδοιασμούς και απόπειρες καπελώματος τις πρωτοβουλίες και κινήσεις πολιτών που ήδη δραστηριοποιούνται στο Δήμο μας (επιτροπές για χαράτσι ΔΕΗ και διανομή προϊόντων) εξασφαλίζοντας στέγη, οικονομικούς πόρους και υλικοτεχνική και νομική υποστήριξη.

2. Πρωτοβουλίες κοινωνικής αλληλεγγύης

Τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου τοπικού δικτύου κοινωνικής προστασίας, το οποίο θα μεριμνά για την κοινωνική αλληλεγγύη και φροντίδα, την προστασία των ευπαθών ομάδων, τη συμπαράσταση και υποστήριξη των πιο αδύναμων κοινωνικών ομάδων και στρωμάτων και θα αναπτύσσει δράσεις για την αντιμετώπιση της ολοένα διογκούμενης ανεργίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για την δημιουργία του δικτύου είναι η συνεργασία όλων των φορέων της περιοχής που δραστηριοποιούνται στον κοινωνικό τομέα και παρέχουν κοινωνικές υπηρεσίες. Απαραίτητη είναι η συνεργασία και των ενεργών πολιτών, οι οποίοι θα αναλάβουν πρωτοβουλίες για την υποστήριξη ατόμων και οικογενειών που πλήττονται από την κρίση αλλά και γενικότερα δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα και αλληλέγγυας οικονομίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε .

Την ενίσχυση του κοινωνικού παντοπωλείου και του κοινωνικού φαρμακείου που ήδη λειτουργούν.

Την οργάνωση σε συνεργασία με τους γιατρούς της περιοχής μας δωρεάν ιατρικής φροντίδας για άτομα και οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα.

Την υποστήριξη των τοπικών φορέων των εκπαιδευτικών σε εθελοντικά προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Τη δημιουργία δικτύων ανταλλαγής εργασίας και προϊόντων.

Με πρωτοβουλία του Δήμου και σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο να ξεκινήσει κοινωνική έρευνα, έτσι ώστε να καταγραφούν οι ανάγκες και τα προβλήματα παιδιών, ηλικιωμένων, ευπαθών και άλλων ομάδων. Στόχος πρέπει να αποτελέσει η εκπόνηση ενός κοινωνικού σχεδίου δράσης, μέσω του οποίου θα περιγράφεται η κοινωνική παρέμβαση του Δήμου προς όλες τις ομάδες του πληθυσμού του, καθορίζοντας τις προτεραιότητες, τους φορείς υλοποίησης, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και τους πόρους που αναγκαιούν για όλα τα παραπάνω.

Η προσέγγιση μας δεν φιλοδοξεί να καλύψει το σύνολο των αλληλέγγυων πρωτοβουλιών και δράσεων που απαιτούν οι νέες συνθήκες. Και η συμβολή του κάθε πολίτη σε προτάσεις και προσφορά στη συλλογική προσπάθεια είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ.



29 Μαρ 2012

8 Μαρ 2012

5 Μαρ 2012

ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟΥΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ 3E COCA COLA

Η αυτοδιοικητική κίνηση «ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ ΑΝΕΜΟΣ» του Δήμου Θέρμης συμπαραστέκεται στον αγώνα των εργαζομένων της 3E COCA COLA που εναντιώνονται στην επιχειρούμενη συρρίκνωση της παραγωγικής διαδικασίας στο εργοστάσιο της Ραιδεστού και τη μεταφορά των δραστηριοτήτων της στη γειτονική Βουλγαρία.
Η 3E COCA COLA για 40 χρόνια αποτελεί τη μεγαλύτερη παραγωγική μονάδα στα όρια του Δήμου Θέρμης με συνολικό αριθμό τουλάχιστον 400 εργαζομένων στις δραστηριότητες της. Οι περισσότεροι από τους εργαζόμενους της κατοικούν στο Δήμο Θέρμης με ότι αυτό συνεπάγεται στην τόνωση της οικονομικής ζωής της περιοχής και της αγοράς των οικισμών του.
Εκρηκτικές διαστάσεις έχει πάρει το φαινόμενο της μεταφοράς της δραστηριότητας ελληνικών επιχειρήσεων στη Βουλγαρία σύμφωνα μάλιστα με τα στατιστικά δεδομένα που έχει καταγράψει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η Εθνική Υπηρεσία Εσόδων της γειτονικής χώρας. Τους τελευταίους 18 μήνες, χρονική περίοδο που συμπίπτει με την κορύφωση της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, τουλάχιστον 2.900 ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις προχώρησαν σε ίδρυση εταιρείας ή μετέφεραν τη δραστηριότητα τους στη Βουλγαρία, με σκοπό να εκμεταλλευτούν τα «πλεονεκτήματα» του σταθερού οικονομικού περιβάλλοντος που προσφέρει.
Οι εξελίξεις αυτές δείχνουν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ποιες είναι οι πραγματικές επιπτώσεις της εφαρμογής των μνημονίων στην οικονομία της χώρας και στους εργαζόμενους. Η ασκούμενη πολιτική της απορύθμισης των εργασιακών σχέσεων, της μείωσης των μισθών και του μεροκάματου που υποτίθεται θα συνέβαλαν στην ανάπτυξη, την αύξηση της παραγωγικότητας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας αποτελεί το μεγαλύτερο μύθο. Αντίθετα οδηγούν στο βάθεμα της ύφεσης και την παραπέρα αποβιομηχάνιση.
Η 3E COCA COLA που όλα τα χρόνια της λειτουργίας της στη χώρα μας υπήρξε κερδοφόρα, στηρίχτηκε στους εργαζόμενους των μονάδων της και την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού. Είναι απαράδεκτο κάτω από τις δύσκολες σημερινές οικονομικές συνθήκες να επιλέγει την αποχώρηση, προκειμένου να διατηρήσει την υψηλή της κερδοφορία, από την υποχρέωση της να συμβάλει στη στήριξη της οικονομίας και των εργαζομένων της, με την ανάληψη μάλιστα επενδυτικών πρωτοβουλιών ανάλογες των δυνατοτήτων που έχει.
Με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο καταγγέλλουμε τα σχέδια που η 3E COCA COLA επιχειρεί να υλοποιήσει σε βάρος της οικονομίας της χώρας, και των εργαζομένων της με το κλίμα πίεσης και ανασφάλειας που δημιουργεί.
Συμπαραστεκόμαστε αμέριστα στους εργαζόμενους της 3E COCA COLA στον αγώνα τους να αποτρέψουν το κλείσιμο των μονάδων παραγωγής στη Θέρμη και να διασφαλίσουν τις θέσεις εργασίας τους.
Για τον Ανατολικό Άνεμο
Σοφία Βασιλειάδου, δημοτική σύμβουλος Δήμου Θέρμης



29 Φεβ 2012

2 Ιαν 2012

Πρωτοχρονιάτικο μήνυμα από τον Ανατολικό Άνεμο

Για το Δήμο Θέρμης, η χρονιά που έρχεται, σύμφωνα με την ομολογία για πρώτη φορά, του Δήμαρχου στο Δ.Σ, θα είναι μια χρονιά μνημονιακής πολιτικής εφαρμογής του Καλλικράτη μεγάλης λιτότητας, ελείψει κεντρικής χρηματοδότησης, συρρίκνωσης των δομών και των υπηρεσιών προς το πολίτη, υπολειτουργίας βασικών υποδομών του δήμου (σχολείων, βρεφονηπιακών σταθμών κλπ),
Εφαρμόστηκαν και θα συνεχίζουν να εφαρμόζονται (κατά τις επιταγές την κεντρικής εξουσίας) σκληρά μέτρα εις βάρος των εργαζομένων ,με απολύσεις, μειώσεις μισθών και ενεργοποίηση των κατασταλτικών μηχανισμών.
Περιορίζεται η κοινωνική πολιτική και οι προνομιακές δράσεις προς τους πολίτες. Την ίδια στιγμή, η δημοκρατία συνεχώς μειώνεται, η συμμετοχική διαδικασία απουσιάζει. Ο προϋπολογισμός, αν και πλασματικός, πολύ περιορισμένων απαιτήσεων σε σχέση με τον περσυνό (49 για το 2012 αντί περίπου 75 εκ του 2011) συνεχίζει να κινείται στα ίδια συντηρητικά πλαίσια.
Τα κρισιακά φαινόμενα θα ενταθούν τη νέα χρονιά παντού. Η "νέα φτώχεια", η περιθωριοποίηση, τα φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού, θα ενταθούν και αυτά με βιαιότητα.
Χρειάζεται η οργάνωση άμυνας ενάντια στην ανεργία, τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Σε αυτό το πλαίσιο, χρειάζεται να εφαρμοστεί μια πολιτική αλληλεγγύης και στήριξης των κοινωνικών δομών, μια πολιτική αναπτυξιακή και συμμετοχική , που θα αξιοποιεί τους οικονομικούς πόρους και το ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου. Εύκολο να το λέμε , δύσκολα να υλοποιηθεί.
Το 2012 καλούμαστε να αναπτύξουμε συλλογικές προσπάθειες, να διεκδικήσουμε, να αντισταθούμε, με στόχο την ενδυνάμωση μιας εναλλακτικής ριζοσπαστικής πρότασης για το Δήμο. Πρέπει όμως να είμαστε πολλοί, να αφήσουμε την κατάθλιψη και να προχωρήσουμε στη δράση. Όλοι μαζί. Οι ενεργοί πολίτες με τις πρωτοβουλίες τους, οι Αγανακτισμένοι-ες των πλατειών, έχουν ήδη δώσει ένα ηχηρό μήνυμα ενάντια σε αυτήν την πολιτική! την προηγούμενη χρονιά, διαμορφώνοντας ήδη ένα ρεύμα ελπίδας, αντίστασης και ανατροπής.
Ο Ανατολικός Άνεμος εύχεται σε όλους τους δημότες υγεία, ευτυχία και εκπλήρωση των προσδοκιών τους. Υποσχόμαστε να συνεχίσουμε κάθε προσπάθεια βελτίωσης έξω και μέσα στο Δ.Σ. όμως χρειαζόμαστε τη ενεργή συμμετοχή όλων σας. Όσο πιο πολλοί είμαστε, τόσο καλύτερα θα τα καταφέρουμε.
Σοφία Βασιλειάδου

27 Δεκ 2011

18 Δεκ 2011

27 Νοε 2011

Ψήφισμα της Συνέλευσης από την 23η Νοεμβρίου 2011, των Πολιτών Τριλόφου, Πλαγιαρίου, Καρδίας και Κ. Σχολαρίου που εναντιώνονται στην επιβολή του χαρατσιού μέσω λογαριασμού της ΔΕΗ


Εμείς οι Πολίτες που κατοικούμε στην περιοχή του πρώην Δήμου Μίκρας δηλώνουμε ότι

εναντιωνόμαστε στην πληρωμή του αποκαλούμενου ως «Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών» επειδή η επιβολή του είναι παράνομη και αντισυνταγματική, καθότι:
• Δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν η Αρχή της Αναλογικότητας
• Δεν είναι «Τέλος» παρά μια φοροεπιδρομή του κράτους κατά των πολιτών
• Παραβιάζει την Αρχή της Φοροδοτικής Ικανότητας των πολιτών
• Αντίκειται στην Αρχή του Σεβασμού του Ανθρώπου
• Ο υπολογισμός, η είσπραξη και η επιβολή κυρώσεων στους μη συμμορφούμενους ανατίθεται σε ιδιωτική Α.Ε., εν προκειμένω στην ΔΕΗ
Επίσης δηλώνουμε ότι
• Είμαστε πεπεισμένοι για το δίκαιο της εναντίωσης μας
• Η συμμετοχή μας σε αυτόν τον αγώνα είναι καθαρά μια πολιτική πράξη
• Πιστεύουμε πως αξίζει να βγούμε από την απομόνωση και τον φόβο μας και να συμμετέχουμε σε αυτόν τον αγώνα
• Η εναντίωση μας στο χαράτσι της ΔΕΗ είναι μόνο η αφορμή. Συμμετέχουμε ενεργά εναντίον κάθε πολιτικής ενέργειας που επηρεάζει ή/ και επιχειρεί να επηρεάσει αρνητικά τη ζωή μας και τη ζωή των παιδιών μας
• Πως ακόμη και αν στο άμεσο ή και στο εγγύς μέλλον, η κυβέρνηση κάτω από την πίεση των κινητοποιήσεων και της λαϊκής δυσαρέσκειας αποφασίσει την μη επιβολή του χαρατσιού σε συγκεκριμένες ομάδες πολιτών (π.χ. ανέργων, φτωχών κλπ.), κάθε ένας συμμετέχων σε αυτόν τον αγώνα δεσμεύεται πως ακόμη και αν πιθανά ευνοηθεί από αυτές τις αποφάσεις, θα συνεχίσει να προσφέρει υπέρ αυτού του αγώνα. Η κοινωνική αλληλεγγύη είναι πρωταρχικό ζητούμενο.
Αποφασίζουμε ομόφωνα:
• Να ασκηθεί πίεση προς τη δημοτική αρχή του Δήμου Θέρμης όπως πάρει ξεκάθαρη θέση σχετικά με τις κινητοποιήσεις κατά του χαρατσιού της ΔΕΗ, έτσι ώστε ο Δήμος να μπει μπροστά σε αυτόν τον αγώνα, προασπίζοντας τα κοινά συμφέροντα των δημοτών, ως οφείλει.

Ως εκ τούτου αποφασίζουμε ομόφωνα να γίνει μαζική παράσταση μας στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο απαιτώντας από αυτό, να θέσει άμεσα προ ημερησίας διατάξεως και να εκδώσει σαφή απόφαση με την οποία να:
1. Καλεί τους δημότες σε ανυπακοή, σε άρνηση πληρωμής των χαρατσιών και να καταδικάζει την πολιτική τόσο της προηγούμενης αλλά και της σημερινής κυβέρνησης καθώς και τις πολιτικές των «δανειστών» (ΕΕ και ΔΝΤ).
2. Απαιτεί την άμεση ανάκληση του χαρατσιού μέσω λογαριασμού ΔΕΗ.
3. Δίνει εντολή για την άμεση ενεργοποίηση των σχετικών τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου, προκειμένου να προβούν σε επανασύνδεση με το τμήμα ηλεκτροφωτισμού, όπου γίνει διακοπή ρεύματος καθώς και της νομικής υπηρεσίας για αντιμετώπιση πιθανών νομικών κυρώσεων.
4. Στηρίζει έμπρακτα κάθε συλλογική δράση ενάντια στην κρατική αυθαίρετη και παράνομη «φοροεπιδρομή» .
5. Καλεί όλους τους κοινωνικούς φορείς να πρωτοστατήσουν στον αγώνα και στην έμπρακτη συμπαράσταση προς τον κάθε δημότη που εναντιώνεται στα χαράτσια.
6. Δηλώνει ότι πρόκειται να συντονίσει την δράση του με άλλους δήμους που εναντιώνονται στην κρατική αυθαίρετη και παράνομη «φοροεπιδρομή».
7. Δηλώνει ότι πρόκειται να κοινοποιήσει τα παραπάνω στον Πρωθυπουργό, στους αρμόδιους Υπουργούς και τη Διοίκηση της ΔΕΗ καθώς και ότι θα δημοσιοποιήσει τις παραπάνω αποφάσεις του στα μέσα ενημέρωσης.
• Να οργανωθούν ομάδες άμεσης δράσης για αποτροπή διακοπής ηλεκτρικών συνδέσεων σε συμπολίτες μας που δεν έχουν πληρώσει το χαράτσι.
• Να οργανωθεί δίκτυο αλληλεγγύης προς τους συμπολίτες μας που δεν είναι σε θέση να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες αυτών και των οικογενειών τους σε βασικά αγαθά. (Παράδειγμα συλλογή φαρμάκων)
• Να επιδιώκουμε ως επιτροπή αγώνα, τη συνεργασία με την αντίστοιχη επιτροπή της Θέρμης αλλά και με αυτές άλλων περιοχών για τη δημιουργία δικτύου και για τον συντονισμό των δράσεων μας.
• Να συμμετάσχουμε μαζί με την αντίστοιχη επιτροπή Θέρμης σε διαμαρτυρία στα γραφεία της ΔΕΗ, επί της οδού Παπαναστασίου στις 02.12.2011.
• Να συμμετάσχουμε με αντιπροσωπεία μας στις 30.11.2011 στη συνέλευση συντονισμού όλων των επιτροπών της πόλης που συγκαλούν οι «επιτροπές ακρίβεια-στοπ».
• Να οργανωθεί άμεσα η συλλογή των στοιχείων και των απαραίτητων εγγράφων των συνδημοτών που έχουν πληρώσει ή πρόκειται να πληρώσουν μέσω ΑΤΜ των τραπεζών και να προχωρήσει η διαδικασία της εξωδίκου προς τη ΔΕΗ.
• Να γίνουν παραστάσεις στα τοπικά συμβούλια του Δήμου και να ζητηθεί η σαφής τοποθέτηση τους κατά του «χαρατσιού της ΔΕΗ».
• Να οργανωθούν ομιλίες- εισηγήσεις από ειδικούς σε πολιτικά- οικονομικά καθώς και κοινωνικά θέματα που αφορούν άμεσα στην ποιότητα ζωής μας.
• Να γίνει προσπάθεια, σε συνεργασία με την αντίστοιχη επιτροπή της Θέρμης, για τη δημιουργία ανάλογης Κίνησης Πολιτών στον πρώην Δήμο Βασιλικών.

Δυναμική παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Θέρμης

24 Νοε 2011

21 Νοε 2011

ΜΕΡΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ 15-11-2011
Μίλτος Σιτσάνης, Θέρμη


Την Τετάρτη 15-11-11 κύριο θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο Θέρμης ήταν αυτό της δικαστικής διαφοράς ανάμεσα στον Δήμο και τους μελετητές της επέκτασης του πρώην Δήμου Βασιλικών σχετικά με τις οικονομικές αξιώσεις που διασφάλισαν οι τελευταίοι μέσω δικαστικών αποφάσεων.

Σ’ ότι αφορά την ουσία της διαμάχης και τα συμπεράσματα από την συζήτηση που έγινε, μπορούμε να επισημάνουμε:

1. Το συνολικό πρόβλημα δημιουργήθηκε ως αποτέλεσμα εσφαλμένων αποφάσεων του πρώην Δήμου Βασιλικών, παραταξιακών αντιπαραθέσεων, προσωπικών φιλοδοξιών και εγωισμών, αλλά κύρια των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων που οδήγησαν στη διαπλοκή ανάμεσα στο μελετητικό γραφείο, τις υπηρεσίες της πολεοδομίας και αναμφίβολα στελεχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

2. Οι σημερινές εξελίξεις, με την ανάγκη να εξυπηρετούνται τα βεβαιωμένα χρέη προς τους εργολάβους, αναμφίβολα θα αποτελούν για καιρό την αχίλλειο φτέρνα στα οικονομικά, αφού θα περιορίζουν τις δυνατότητες του Δήμου Θέρμης για εκτέλεση έργων. Κι αυτό στα πλαίσια της Καλλικρατικής συγκυρίας που περιόρισε σημαντικά τους πόρους από την κεντρική εξουσία.

3. Η εξέλιξη του όλου προβλήματος στέρησε από τα Βασιλικά την ιστορική ευκαιρία να έχουν την κατάλληλη στιγμή ένα αποτελεσματικό εγκεκριμένο σχέδιο επέκτασης.

4. Η στάση της πλειοψηφίας του νέου Δήμου, όπως εκφράστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, είναι η άρνηση της ουσίας του προβλήματος, η συγκάλυψη των ευθυνών που αντικειμενικά φέρουν σημερινά στελέχη της, η άρνηση της αυτοκριτικής στάσης απέναντι στους χειρισμούς που οδήγησαν στο σημερινό αδιέξοδο, και πριν απ’ όλα η αυταπόδεικτη διαπλοκή όσων αναφέραμε παραπάνω.

5. Η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου προσπαθεί να περιορίσει το πρόβλημα στις νομικές του διαστάσεις, να διασφαλιστεί απέναντι σε παλιότερες αποφάσεις του πρώην Δήμου Βασιλικών, ενώ αντικειμενικά αρνείται να δώσει διέξοδο και προοπτική στην αγωνία των κατοίκων για το μέλλον της υπόθεσης της επέκτασης.

6. Η τοποθέτηση της δημοτικής συμβούλου του Ανατολικού Ανέμου κ.Σοφίας Βασιλειάδου πέρα των παραπάνω επισημάνσεων περιείχε και την διαπίστωση ότι κάποιες από τις διαφορές που προέκυψαν θα μπορούσαν να διευθετηθούν όταν διαπιστώθηκαν, αν κάποιοι «θερμοκέφαλοι» δεν φαλκίδευαν την υπόθεση στις δικαστικές αίθουσες με αποτέλεσμα τις συνέπειες που βιώνουμε σήμερα. Λύση που δόθηκε σε πολλές περιπτώσεις σε άλλους δήμους.
Η άρνηση της πλειοψηφίας να δει την ουσία του προβλήματος τους οδήγησε να επιτεθούν στη Σοφία  Βασιλειάδου  ότι δήθεν πρότεινε την παράνομη διευθέτηση του προβλήματος, ενώ οι ίδιοι αποτελούν τους θεματοφύλακες της νομιμότητας!!! Την ίδια ώρα που δημόσια ( και στο Δημοτικό Συμβούλιο ) εκθειάζουν την επάρκεια του συγκεκριμένου μελετητικού γραφείου ( ΓΑΙΑ – Μαμωνής ) και με τη διαδικασία της ανάθεσης το επιβραβεύουν με νέες μελέτες, όπως αυτή της διευθέτησης του ρέματος Θέρμης – Τριαδίου (η οποία μάλιστα ενώ του ανατέθηκε για 57.000 Ευρώ, ζητήθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο να εγκρίνει την πληρωμή της στο ύψος των 383.000 Ευρώ).
Το τελικό συμπέρασμα δεν μπορεί να είναι άλλο από το ότι θύματα αυτής της υπόθεσης διαπλοκής και προσωπικών συμπεριφορών είναι τα οικονομικά του Δήμου Θέρμης και η ελπίδα των κατοίκων των Βασιλικών να έχουν, όπως τόσοι άλλοι Δήμοι, ένα εγκεκριμένο σχέδιο επέκτασης.



2 Νοε 2011

Νόμος 4009/11: Η εφαρμογή του δόγματος ΣΟΚ σε ΑΕΙ κα ΤΕΙ
Τάσος Αναστόπουλος, Πανεπιστημιακός ΑΠΘ

Η εφαρμογή του Ν.4009 στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οδηγεί ασφαλώς στην κατεδάφισή της
και τη διάλυση των προηγούμενων διοικητικών και επιστημονικών δομών και θεσμών. Η μεθόδευση αυτή παραπέμπει στη θεωρία του Δόγματος ΣΟΚ, που παρουσιάζει στο ομώνυμο βιβλίο της η Ναόμι Κλάιν. Σύμφωνα με το Δόγμα ΣΟΚ η επιβολή μιας γενικής ανατροπής με τη βία ή μέσω της νομοθετικής οδού, με κατάργηση θεσμών, δομών, καθιερωμένων αξιών και θέσεων οδηγεί όσους την υφίστανται σε αποπροσανατολισμό, ανασφάλεια, παθητικότητα, νοητική παλινδρόμηση και τελικά υποταγή. Αυτή τη συμπεριφορά φαίνεται ότι προσδοκούν από τους διδάσκοντες και τους διδασκόμενους των ελληνικών ΑΕΙ και ΤΕΙ οι ιθύνοντες του υπουργείου παιδείας προκειμένου να εφαρμόσουν ανεμπόδιστα την καταστροφική πολιτική τους.
Η πεποίθησή μου ότι όπως και στην ευρύτερη κοινωνία έτσι και στα πανεπιστήμια εφαρμόζεται μια ανάλγητη πολιτική ΣΟΚ ενισχύεται και από το γεγονός ότι το σχέδιο «μεταρρύθμισης» της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που εφάρμοσαν οι Αμερικάνοι μετά την εισβολή τους στο ΙΡΑΚ μοιάζει σε πολλά σημεία του με το νόμο 4009. Το αμερικάνικο σχέδιο όπως το παρουσίασε ο μορφωτικός εκπρόσωπος του Πενταγώνου John Agresto (Educational Reform in Iraq) περιλάμβανε

19 Οκτ 2011

15 Σεπ 2011

Καταγγελία λειτουργίας παράνομης χωματερής

                                                                                                                 Θεσσαλονίκη 29.8.11
Βασιλειάδου Σοφία,
Δημ. Σύμβουλος Δήμου Θέρμης
Τηλ: 2392063661 και 6977510417
Προφήτη Ηλία 30, Τρίλοφος, τ. κ 57500, vassiliadou@hotmail.com

Θεοδωρόπουλος Γιώργος
Περ. Σύμβουλος Περ. Κεντρ. Μακεδονίας
Τηλ: 2310530587 και 6977034350
Ερμού 2, Θεσσαλονίκη, τ. κ 54625 , georgiostheo@gmail.com

Προς :
α) Τον Δήμο Θέρμης
β) Τμήμα περιβάλλοντος περ. Κεντρ. Μακεδονίας
γ)ΥΠΕΚΑ τμήμα Επιθεωρητών περιβάλλοντος

Θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι:

Στην περιοχή Σχολαρίου, στο Δήμο Θέρμης, Νομό Θεσσαλονίκης, λειτουργεί παράνομη χωματερή εναπόθεσης ογκωδών, μπαζών κλπ αντικειμένων, στην κοίτη χειμάρρου που καταλήγει στο φράγμα Σχολαρίου. Όπως διαμαρτύρονται οι κάτοικοι Σχολαρίου σε μεγάλες βροχές συμπαρασύρονται και καταλήγουν στο φράγμα ογκώδη αντικείμενα, σκουπίδια, μερικά από αυτά ενδεχόμενα και τοξικά (δοχεία φυτοφαρμάκων κλπ).

Κατά την επίσκεψη μας σε αυτή την περιοχή, εκτός της απόρριψης σκουπιδιών διαπιστώσαμε και χωματοληψίες που γίνονται πιθανόν για κάλυψη των σκουπιδιών και που κατά τη γνώμη μας δημιουργούν πρόσθετα προβλήματα αλλοίωσης της μορφολογίας της κοίτης, και του όγκου νερού που καταλήγει στο φράγμα, ένα φράγμα που εξυπηρετεί την τοπική γεωργία.

Για όλους αυτούς τους λόγους, απευθυνόμαστε σε κάθε αρμόδια αρχή και ζητάμε να επιληφθεί του θέματος, ώστε να αποκατασταθεί η περιοχή, όπως προβλέπει η Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Βασιλειάδου Σοφία                                                                           Θεοδωρόπουλος Γεώργιος

29 Αυγ 2011

Πρόσκληση σε συνάντηση εργασίας



















Πρωτοβουλία συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων
Πρωτοβουλία πολιτών Θεσσαλονίκης για τη διαχείριση των απορριμμάτων
Οι πολίτες της Μακεδονίας και της Θράκης βρίσκονται αντιμέτωποι με μια σειρά σοβαρών εξελίξεων, στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Το ίδιο, λίγο – πολύ συμβαίνει σε όλες τις περιφέρειες της χώρας. Οι περισσότερες από αυτές τις εξελίξεις συνδέονται με την κατασκευή των λεγόμενων ολοκληρωμένων εγκαταστάσεων διαχείρισης απορριμμάτων (ΟΕΔΑ), αλλά και με νέες πρακτικές στους καλλικρατικούς δήμους, όπως αυτές της εκχώρησης, ακόμη και της αποκομιδής των απορριμμάτων των δήμων, σε ιδιώτες.
Είναι γνωστή η πολύχρονη εμπλοκή της εγκατάστασης στην Ημαθία, η δημοπράτηση της εγκατάστασης στη Δυτική Μακεδονία, η προώθηση, πολύ πρόσφατα, των περιβαλλοντικών μελετών των εγκαταστάσεων της Αν. Μακεδονίας – Θράκης (σε Καβάλα και Αλεξανδρούπολη), η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων της εγκατάστασης στη ΝΑ Θεσσαλονίκη, η θετική γνωμοδότηση στην προκαταρκτική μελέτη της μονάδας στη ΒΔ Θεσσαλονίκη, σε συνέχεια της κατασκευής και λειτουργίας του ΧΥΤΑ της Μαυροράχης, καθώς και μια σειρά άλλων επιμέρους “περιστατικών”.
Το ανησυχητικό στην όλη υπόθεση είναι ο εμφανής και επιλεκτικός προσανατολισμός σε μια, συγκεκριμένου τύπου, διαχείριση, που προκρίνει τους μεγάλους ΧΥΤΑ και τις κεντρικές εγκαταστάσεις επεξεργασίας τεράστιων ποσοτήτων σύμμεικτων απορριμμάτων, με παραγωγή, κυρίως, δευτερογενών καυσίμων (RDF και SRF) και την κατασκευή, αναπόφευκτα, μονάδων καύσης. Ενώ, ανοιχτή παραμένει η πόρτα και στην απ’ ευθείας καύση των απορριμμάτων. Πρόκειται για έναν τύπο διαχείρισης, που προωθεί ένα πανάκριβο, συγκεντρωτικό και αντιπεριβαλλοντικό μοντέλο, που λειτουργεί σε όφελος των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και εκτοξεύει το κόστος διαχείρισης (και τα δημοτικά τέλη). Παράλληλα, υπονομεύει τις βιώσιμες πρακτικές της αποκεντρωμένης διαχείρισης, της μέγιστης δυνατής ανάκτησης (με την ανακύκλωση και την κομποστοποίηση), ενισχύει την αποξένωση και καλλιεργεί την αδιαφορία στους πολίτες.
Το παράλογο της υπόθεσης βρίσκεται στο ότι, την ίδια στιγμή και παρά τις σφοδρές αντιδράσεις, που δείχνουν την ανεδαφικότητα των προωθούμενων σχεδίων:
• Έχει τεθεί σε διαβούλευση και αναμένεται η κατάθεση σχεδίου νόμου - πλαισίου για τα απόβλητα, που θα ενσωματώνει και την οδηγία 2008/98/ΕΚ
• Βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ανάθεσης του έργου αναθεώρησης του εθνικού σχεδιασμού διαχείρισης αποβλήτων, ενώ και αρκετοί περιφερειακοί σχεδιασμοί αναθεωρούνται.
Όλα τα παραπάνω, θεωρούμε ότι είναι αρκετοί λόγοι για να επιδιώξουμε μια συνάντηση εργασίας πολιτών και συλλογικοτήτων της Μακεδονίας και της Θράκης, με σκοπό να ανταλλάξουμε ενημέρωση και σκέψεις για κοινές δράσεις και εναλλακτικές λύσεις στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Σας καλούμε, λοιπόν, να συναντηθούμε, το Σάββατο 3/9, στη Θεσσαλονίκη, στις 11.30 π.μ., στο εργατικό κέντρο Θεσσαλονίκης (Αριστοτέλους 32).
Για πρόσθετες πληροφορίες, επικοινωνήστε:
στο e-mail prosynat@gmail.com ή
στα τηλέφωνα 6942984299 (Τάσος Κεφαλάς) – 6939024552 (Ανδρέας Θεοδωρίδης)




31 Μαΐ 2011

Για τις κινητοποιήσεις στο Σύνταγμα,
το Λευκό Πύργου και σε πολλές πλατείες της χώρας


O Ανατολικός Ανεμος χαιρετίζει την αυθόρμητη, γνήσια, ακηδεμόνευτη, δημοκρατική κινητοποίηση δεκάδων χιλιάδων πολιτών κάθε ηλικίας και προέλευσης, κυρίως νέων, που έστειλαν μια συγκλονιστική απάντηση. Αυτή η λαϊκή αφύπνιση εκφράζει την βαθιά οργή και αντίθεση προς το Μνημόνιο, την τρόικα, το πολιτικό σύστημα που τα στηρίζει, και τη «συναίνεση» που θέλει να στήσει.
Καμιά συναίνεση στο κοινωνικό ολοκαύτωμα!
Πραγματική δημοκρατία!
Αγώνας για πολιτική οικονομική και κοινωνική διέξοδο της χώρας!

30 Μαΐ 2011

27 Μαΐ 2011

ΟΧΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΚΑΥΣΗΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ




Ένα άλλο βιώσιμο και αποτελεσματικό
σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων είναι εφικτό
Σοφία Βασιλειάδου, δημοτική σύμβουλος Θέρμης

Σήμερα που η μεγάλη πλειοψηφία των κατοίκων της χώρας μας πλήττεται σκληρά από την πολιτική της κυβέρνησης σε όλους τους τομείς της κοινωνικής και οικονομικής ζωής, οι κάτοικοι της περιοχής μας δέχονται ένα ακόμη σκληρό πλήγμα από την Κοινή Υπουργική Απόφαση (των Υπουργείων Περιβάλλοντος, Εσωτερικών, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Πολιτισμού και Τουρισμού) για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου «ολοκληρωμένη εγκατάσταση επεξεργασίας και διάθεσης απορριμμάτων (Ο.Ε.Ε.Δ.Α)