Πρόταση προς το Συμβούλιο μεταναστών, τις επιτροπές παιδείας και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θέρμης.
Η αναγκαιότητα συνεργασίας σχολείων και Δήμου για θέματα βίας και ρατσισμού στα σχολεία.
Υπάρχει αύξηση βίας στα σχολεία της χώρας μας με φασιστικό και ρατσιστικό προσανατολισμό, τέτοια που να ανησυχεί έντονα την εκπαιδευτική κοινότητα. Ο ρατσισμός με την ευρεία έννοια συνδέεται με το διαφορετικό στην σχολική επίδοση ,τη σωματική διάπλαση , το φύλο και κυρίως τη χώρα προέλευσης.
Η οικονομική κρίση κάνει πιο ευάλωτα σε τέτοιες συμπεριφορές παιδιά τόσο μεταναστών όσο και Ελλήνων, των οποίων οι οικογένειες έχουν πληγεί και αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Με την κρίση περνά πολύ πιο εύκολα και η άποψη ότι οι μετανάστες φταίνε.
Η πολιτεία αν και γνωρίζει τι συμβαίνει, μένει αδρανής ή παίρνει μέτρα αποσπασματικά , ανεπαρκή. Στην Ελληνική εκπαίδευση αντί να στηριχθούν και να ενισχυθούν δομές που θα περιόριζαν τα προβλήματα, έχουν εγκαταλειφτεί τελείως και οι υπάρχουσες όπως ειδικά προγράμματα, αναθεώρηση αναλυτικών προγραμμάτων, ενισχυτική διδασκαλία, σχολικός ψυχολόγος κλπ
Η Χρυσή Αυγή αθόρυβα αλλά σταθερά μπαίνει στα σχολεία και δημιουργεί δικούς της πυρήνες. Το αυγό του φιδιού εδώ εκκολάπτεται!
Οι μετανάστες φοβούνται, περιχαρακώνονται , γκετοποιούνται η εντάσσονται σε περιθωριακές ομάδες παραβατικης συμπεριφοράς.Καποιοι Έλληνες ειδικά νεολαίοι, παρασύρονται και κατά την αναζήτηση διεξόδου και ειδώλων ηρωοποιούν χρυσαυγιτικες συμπεριφορές χωρίς να έχουν αντιληφθεί τι κρύβεται από πίσω. Έτσι οδηγούμαστε σε μια κοινωνία που χάνει επικίνδυνα τη συνοχή της. Κι αν ακόμη θεωρήσουμε ότι δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στο Δήμο μας πρέπει να δράσουμε προληπτικά, διαφορετικά κάποια στιγμή η κατάσταση μπορεί να ξεφύγει από κάθε έλεγχο.
Τι χρειάζεται να γίνει;
Καταγραφή της κατάστασης στα σχολεία του Δήμου και καθορισμός στόχων για τα επόμενα βήματα. Συνεργασία γιαυτό συλλόγων διδασκόντων, γονέων , μαθητικών συμβουλίων και φορέων του Δήμου (συμβούλιο μεταναστων,επιτροπή παιδείας) ώστε να υπάρχει πολυδιάστατη αντιμετώπιση του προβλήματος.
Σε αυτά τα πλαίσια μπορούμε να καταλήξουμε σε συγκεκριμένες δράσεις που θα στοχεύουν:
α)Στην επιμόρφωση, ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων, της ευρύτερης κοινωνίας με πρωτοβουλία του Δήμου και την εθελοντική προσφορά πανεπιστημιακών και άλλων φορέων. Ακόμη και ο συνήγορος του παιδιού μπορεί να βοηθήσει (προγραμμα «παιδιά διαμεσολαβητές στα σχολεία»).
Αν χρειαστεί να γίνουν και σεμινάρια. Τόσα άλλα γίνονται ενταγμένα σε Ευρωπαϊκά προγράμματα!
β)Την παρότρυνση και στήριξη των σχολείων στην υλοποίηση προγραμμάτων με στόχο την εναντίωση στο ρατσισμό το φασισμό και τη βια. Υλικό υποστήριξης κυκλοφορεί άφθονο στους εκπαιδευτικούς κύκλους, unesco, Υπουργείο παιδείας.
γ)Την διοργάνωση πολιτιστικών, αθλητικών, διαπολιτισμικών εκδηλώσεων με την ενεργή συμμετοχή των αντίστοιχων δημοτικών φορέων Πολιτισμού Αθλητισμού.
δ)Διακίνηση ενημερωτικού έντυπου και ψηφιακού υλικού. Νομική στήριξη όσων το έχουν ανάγκη
ε)Στην στήριξη των ευπαθών ομάδων κοινωνικά και οικονομικά.
Αναγκαία είναι η ενίσχυση λειτουργίας κοινωνικών δομών όπως το ΝΠΔΔ (κέντρα κοινωνικής πρόνοιας φροντίδας ) , πρωτοβουλιων αλληλεγγύης, κοινωνικών ιατρείων που θα βοηθήσουν στο να μη διαρραγεί η τοπική κοινωνία.
Βέβαια όλα αυτά προϋποθέτουν και μια ανάλογη οικονομική δαπάνη από το Δήμο σίγουρα πολύ μικρότερη από αυτή που διατίθεται σε έργα βιτρίνας.
Η αναγκαιότητα συνεργασίας σχολείων και Δήμου για θέματα βίας και ρατσισμού στα σχολεία.
Υπάρχει αύξηση βίας στα σχολεία της χώρας μας με φασιστικό και ρατσιστικό προσανατολισμό, τέτοια που να ανησυχεί έντονα την εκπαιδευτική κοινότητα. Ο ρατσισμός με την ευρεία έννοια συνδέεται με το διαφορετικό στην σχολική επίδοση ,τη σωματική διάπλαση , το φύλο και κυρίως τη χώρα προέλευσης.
Η οικονομική κρίση κάνει πιο ευάλωτα σε τέτοιες συμπεριφορές παιδιά τόσο μεταναστών όσο και Ελλήνων, των οποίων οι οικογένειες έχουν πληγεί και αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Με την κρίση περνά πολύ πιο εύκολα και η άποψη ότι οι μετανάστες φταίνε.
Η πολιτεία αν και γνωρίζει τι συμβαίνει, μένει αδρανής ή παίρνει μέτρα αποσπασματικά , ανεπαρκή. Στην Ελληνική εκπαίδευση αντί να στηριχθούν και να ενισχυθούν δομές που θα περιόριζαν τα προβλήματα, έχουν εγκαταλειφτεί τελείως και οι υπάρχουσες όπως ειδικά προγράμματα, αναθεώρηση αναλυτικών προγραμμάτων, ενισχυτική διδασκαλία, σχολικός ψυχολόγος κλπ
Η Χρυσή Αυγή αθόρυβα αλλά σταθερά μπαίνει στα σχολεία και δημιουργεί δικούς της πυρήνες. Το αυγό του φιδιού εδώ εκκολάπτεται!
Οι μετανάστες φοβούνται, περιχαρακώνονται , γκετοποιούνται η εντάσσονται σε περιθωριακές ομάδες παραβατικης συμπεριφοράς.Καποιοι Έλληνες ειδικά νεολαίοι, παρασύρονται και κατά την αναζήτηση διεξόδου και ειδώλων ηρωοποιούν χρυσαυγιτικες συμπεριφορές χωρίς να έχουν αντιληφθεί τι κρύβεται από πίσω. Έτσι οδηγούμαστε σε μια κοινωνία που χάνει επικίνδυνα τη συνοχή της. Κι αν ακόμη θεωρήσουμε ότι δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στο Δήμο μας πρέπει να δράσουμε προληπτικά, διαφορετικά κάποια στιγμή η κατάσταση μπορεί να ξεφύγει από κάθε έλεγχο.
Τι χρειάζεται να γίνει;
Καταγραφή της κατάστασης στα σχολεία του Δήμου και καθορισμός στόχων για τα επόμενα βήματα. Συνεργασία γιαυτό συλλόγων διδασκόντων, γονέων , μαθητικών συμβουλίων και φορέων του Δήμου (συμβούλιο μεταναστων,επιτροπή παιδείας) ώστε να υπάρχει πολυδιάστατη αντιμετώπιση του προβλήματος.
Σε αυτά τα πλαίσια μπορούμε να καταλήξουμε σε συγκεκριμένες δράσεις που θα στοχεύουν:
α)Στην επιμόρφωση, ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων, της ευρύτερης κοινωνίας με πρωτοβουλία του Δήμου και την εθελοντική προσφορά πανεπιστημιακών και άλλων φορέων. Ακόμη και ο συνήγορος του παιδιού μπορεί να βοηθήσει (προγραμμα «παιδιά διαμεσολαβητές στα σχολεία»).
Αν χρειαστεί να γίνουν και σεμινάρια. Τόσα άλλα γίνονται ενταγμένα σε Ευρωπαϊκά προγράμματα!
β)Την παρότρυνση και στήριξη των σχολείων στην υλοποίηση προγραμμάτων με στόχο την εναντίωση στο ρατσισμό το φασισμό και τη βια. Υλικό υποστήριξης κυκλοφορεί άφθονο στους εκπαιδευτικούς κύκλους, unesco, Υπουργείο παιδείας.
γ)Την διοργάνωση πολιτιστικών, αθλητικών, διαπολιτισμικών εκδηλώσεων με την ενεργή συμμετοχή των αντίστοιχων δημοτικών φορέων Πολιτισμού Αθλητισμού.
δ)Διακίνηση ενημερωτικού έντυπου και ψηφιακού υλικού. Νομική στήριξη όσων το έχουν ανάγκη
ε)Στην στήριξη των ευπαθών ομάδων κοινωνικά και οικονομικά.
Αναγκαία είναι η ενίσχυση λειτουργίας κοινωνικών δομών όπως το ΝΠΔΔ (κέντρα κοινωνικής πρόνοιας φροντίδας ) , πρωτοβουλιων αλληλεγγύης, κοινωνικών ιατρείων που θα βοηθήσουν στο να μη διαρραγεί η τοπική κοινωνία.
Βέβαια όλα αυτά προϋποθέτουν και μια ανάλογη οικονομική δαπάνη από το Δήμο σίγουρα πολύ μικρότερη από αυτή που διατίθεται σε έργα βιτρίνας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου