Ηλεκτρονική Διεύθυνση: AnatolikosAnemos2010@gmail.com

10 Φεβ 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΛ.Β.Ο. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΛ.Β.Ο. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΤΜΗΜΑ Ε.Κ.Θ. - Π.Ο.Ε.Μ.

Αναγνωρισμένο Σωματείο με τον αρ. 309/74 απ. Πολυμ. Πρωτοδ. Θεσ/νίκηο Α. Α 982
Βιομηχανική Περιοχή Θεσ/νίκης - 57022 Σίνδος Τηλ: 2310 717197 Fax: 2310 717254
E-mail: elvo.trade.union(a),gmail.com

ΣΊΝΔΟΣ 2/2/2011

Η ΕΛΒΟ βρίσκεται στην Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου, απασχολεί 500 άτομα εξειδικευμένο προσωπικό (από 1200 τη δεκαετία του 2000), διαθέτει πλήρεις σύγχρονες παραγωγικές εγκαταστάσεις και μπορεί να κατασκευάσει παντός τύπου φορτηγά, τεθωρακισμένα οχήματα, jeep και λεωφορεία.
Διαθέτει σημαντική τεχνολογία και συνεργάζεται με 600 περίπου κατασκευαστικές μικροεπιχειρήσεις, κυρίως της Βόρειας Ελλάδας.
Κύριος πελάτης είναι το Ελληνικό Υπουργείο Άμυνας, οι οργανισμοί Αστικών Συγκοινωνιών, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, κ. α.
Το Υπουργείο Οικονομικών κατέχει ΓΟ 51 % των μετοχών, ο Όμιλος Μυτιληναίου το 43% και η οικογένεια Λαϊνόπουλου το 6%.
Η διοίκηση της εταιρίας ασκείται από το Δημόσιο από τον Ιούνιο του 2010, μετά την παραίτηση του Ομίλου Μυτιληναίου από την διοίκηση της.
Η ΕΛΒΟ θεωρείται κρατική αμυντική βιομηχανία και εντάσσεται στις ΔΕΚΟ βάσει των νόμων 3429/2005 και 3899/2010.
Όμως ως παραγωγική και επισκευαστική μονάδα, η συνέχιση της λειτουργίας της εξαρτάται από την ύπαρξη παραγωγικών προγραμμάτων.

Στο παρελθόν η λειτουργία της εταιρίας βασίσθηκε σε αναθέσεις προγράμματος του Υπουργείου Άμυνας σε συνδυασμό με παραγγελίες μέσω διαγωνισμών.
Η εταιρία έχει παραγγελίες (εξαγωγικό πρόγραμμα 309 φορτηγών για τις ένοπλες δυνάμεις της Κύπρου και οχήματα ανακατασκευών) που μπορούν να καλύψουν κατά 60% το παραγωγικό της δυναμικό μέχρι το τέλος του έτους 2011 και οι οποίες δεν μπορούν να παραχθούν λόγω οικονομικής ρευστότητας. .
Σήμερα η εταιρία αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ταμειακής ρευστότητας, ως συνέπεια της παντελούς έλλειψης αναθέσεων προγραμμάτων από πενταετίας, καθυστερήσεων πληρωμών από το Ελληνικό Δημόσιο και απροθυμίας των τραπεζών για περαιτέρω δανεισμό ακόμη και με εγγύηση του Δημοσίου.
Το κυρίαρχο ζήτημα που πρέπει να απαντηθεί μέσω συγκεκριμένων ενεργειών και όχι με άτοπες διαβεβαιώσεις είναι εάν η ΕΛΒΟ θεωρείται αναγκαία ως κρατική και εγχώρια αμυντική βιομηχανία, που υποστηρίζει τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας σε τροχαίο υλικό και που μπορεί να διασφαλίσει αυτονομία σε περιόδους κρίσης.
Εντάσσεται η ΕΛΒΟ με τις παραγωγικές της υποδομές, το εξειδικευμένο της προσωπικό και τις τεχνολογικές της δυνατότητες στον αμυντικό σχεδιασμό της χώρας μας;
Αν ναι, πως συγκεκριμενοποιείται η πολιτική βούληση της κυβέρνησης για την συνέχιση λειτουργίας της ΕΛΒΟ;
Μέχρι σήμερα καταγράφεται παντελής έλλειψη συνεννόησης στην λήψη αποφάσεων μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Άμυνας. Ως συνέπεια έχει προκύψει η αδυναμία πληρωμών υποχρεώσεων προς τους προμηθευτές και το προσωπικό της εταιρίας.
Η κατάσταση αυτή επιφέρει πλήρη απαξίωση της εταιρίας και εκμηδενισμό της αξίας της, ενώ έχει οδηγήσει σε απόγνωση εκατοντάδες προμηθευτές , που με τη σειρά τους αδυνατούν να πληρώσουν τους εργαζόμενους τους.
Η αναίτια καθυστέρηση ανάθεσης των ειδικοποιημένων οχημάτων (βενζινοφόρα, κεροζινοφόρα, κ.λ.π.) που αν γινόταν το φθινόπωρο θα διευκόλυνε τη λειτουργία της εταιρείας και το δανεισμό της σε ποιο σχεδιασμό εντάσσεται;
Η εκδίκαση από το Νομικό Συμβούλιο του κράτους για την πληρωμή των 7.2 εκατ. € των εργασιών ανακατασκευής εκκρεμεί από τον Ιούλιο του 2008. Ποτε άραγε σκοπεύουν να αποφασίσουν;
Για την αύξηση του Μετοχικού κεφαλαίου και για την διευκόλυνση της εταιρείας τι σχεδιασμός υπάρχει; Θα επιμερισθούν και θα αναλογισθούν οι ευθύνες διοικήσεις της τελευταίας δεκαετίας; Η θα περιμένουμε να εφαρμοστούν τα άρθρα 47 και 48 του ΚΝ 2120/20 με ότι αυτό συνεπάγεται.
Οι εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ επιθυμούν να εργάζονται, να παράγουν και να αμείβονται για αυτό,
Η ευθυνοφοβία των πολιτικών, η επιφανειακή ενημέρωση τους, η συνεχής αναβλητικότητα τους και η εμφανής έλλειψη σχεδίου για την λειτουργία της ΕΛΒΟ έχουν οδηγήσει σε πλήρες αδιέξοδο.
Είναι πολύ δύσκολο να χτίσει κανείς μια βιομηχανία όπως η ΕΛΒΟ, με σύνθετη τεχνολογία και έμπειρο προσωπικό στην πορεία 38 ετών λειτουργίας, αλλά είναι τελικά πολύ εύκολο να την καταστρέψει.
Εκτός και αν αυτό είναι ζητούμενο, ώστε να πουληθεί έναντι εξευτελιστικού τιμήματος και χωρίς όρους σε τρίτους που αποσκοπούν να την χρησιμοποιήσουν ως δούρειο ίππο για νέα εξοπλιστικά προγράμματα της χωράς μας. το μοντέλο διαχειρισπκής λειτουργίας της προηγούμενης δεκαετίας (ιδιωτικό management) απέδειξε ότι στην πράξη απέτυχε και είναι φωτεινό παράδειγμα προς αποφυγήν.
Πως είναι δυνατόν να επικαλείται η κυβέρνηση την επιτακτική ανάγκη αναπτυξιακών μέτρων για την αντιμετώπιση της καλπάζουσας ανεργίας, όταν αδυνατεί να διασφαλίσει την συνέχιση της παραγωγικής λειτουργίας μιας παραγωγικής μονάδας όπως η ΕΛΒΟ, που ελέγχεται από την ίδια;
Η επίκληση των Ευρωπαϊκών οδηγιών αποτελεί εύκολη δικαιολογία, γιατί δεν νομίζουμε ότι πιστεύει κανείς σοβαρά ότι μπορεί π.χ. το Γαλλικό Υπουργείο Άμυνας να αγοράσει Γερμανικά Τεθωρακισμένα οχήματα όταν υπάρχει ήδη μία Γαλλική βιομηχανία που μπορεί να τα παράγει;
Ποιους εξυπηρετεί άραγε ο Εκφυλισμός, η Απαξίωση και παραγωγικής μονάδας όπως η ΕΛΒΟ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: